adalidrott

Ännu en webbplats i Webbstjärnan

Månad: mars 2018

Vecka 13 simning på Bredängsbadet.

VECKA 13

Kommer följande klasser / grupper att simma på Bredängsbadet.

Måndag 26 mars

klockan 9-10 simmar elever från åk 3b och 3a. Samling sker klockan 8.00 vid flaggstången ute på skolgården. Tåget till Bredäng går  8.28 ifrån Liljeholmen. Ta gärna med en frukt eller smörgås att ha efter simningen.

klockan 10-11 simmar elever från åk 5D och 5A. Samling sker intill flaggstången på skolgården. Ni tar sedan tåget som går 9.33 från Liljeholmen.

Tisdag 27 mars

klockan 9-10 simmar 4D. Samling sker klockan 8.00 vid flaggstången ute på skolgården. Tåget till Bredäng går  8.28 ifrån Liljeholmen. Ta gärna med en frukt eller smörgås att ha efter simningen.

Klockan 10-11 simmar åk 6.  Ta gärna med en frukt eller smörgås att ha efter simningen.  Vi kommer att gå in en del på livräddning. Titta gärna på filmerna som handlar om att livräddning så att du är väl förbered när du kommer till simningen.

Inför skriftlig uppgift i hälsa och livsstil och att förebygga skador för åk 6

Hej alla i åk 6.

Under hösten och våren har vi arbetat med  kunskapsområdet hälsa och livsstil och att förebygga skador. Ni har fått lära er hur fysiska aktivitet påverkar er psykiska-, fysiska- och sociala hälsa. Ni har även tränat på att reflektera kring hur fysisk aktivitet påverkar din hälsa.

Vecka 15 onsdag kommer ni att skriva 3 uppgifter gällande hälsa och livsstil och förebyggande av skador. Ni skriver uppgiften på en lektion i idrott och hälsa.

Förberedelser inför uppgifterna?

1.Läs texten i kompendiet ni fick med er hem, träna/repetera de olika begreppen.

2.Titta på filmerna och anteckna det ni tycker är viktigt.

3. Träna på uppgifterna. Uppgifterna hittar du på länken nedanför ( för att få upp länken behöver du markera texten och höger klicka).

https://docs.google.com/document/d/10p8seraONG41R843WYr90t1yHJTkXXBb5BwyAnYfNsk/edit?usp=sharing

 

För att få ett högt resultat krävs det att ni funderar lite djupare i era resonemang.

Det skadar inte att vara förberedd med en fysisk aktivitet redan innan ni skriver er uppgift som ni funderat lite kring.

Inläst material finner ni här under.

 

Lycka till med förberedelserna!

Påminnelse till alla i 1A och 1B

Jag vill påminna alla elever och deras vårdnadshavare om vikten av att ha med sig ombyte och gympaskor till idrottslektionerna.

Vi har gemensamt med eleverna bestämt att inte ha gympaskor om någon eller några glömt för att minimera skaderisken. Det gör ont att bli trampad på tårna av någon som har skor om man själv inte har det och en bortsparkad tånagel är en smärtsam och lång tillfriskningsprocedur.

Kolla därför gärna en extra gång att ditt barn har med sig handduk, ombyte och gympaskor.

1A har idrott tisdagar och fredagar.

1B har idrott onsdagar och torsdagar.

Tack för samarbetet!

Med vänlig hälsning//Kiti

 

Badminton åk 4-6

 

1a och 1b v.10

Hoppas alla haft en fartfylld sportlov!

Nu är vi klara med arbetsområdet hälsa och livsstil och går över till lek och rörelse utan boll. Vi kommer testa massa olika lekar och lära oss deras regler. Från och med nu är vi i gympasalen båda idrottslektionerna igen, vilket innebär att ombyte behövs båda dagarna i veckan.

Med vänlig hälsning//Kiti

 

Driven av WordPress & Tema av Anders Norén